Sunday, November 20

endoskopi for dummies

adam haklı beyler.
işbu yazıyı yıllarca mide bulantısından neler neler çekmiş ama korkusundan endoskopi yaptıramamış bir insan olarak yeni nesillere örnek olmak, yol göstermek amacıyla yazıyorum. yaş 30a geliyor diye yaptırdığım kan testinde bile midede birtakım sıkıntılar, B12 eksikliği falan çıkınca artık korkunun ecele faydası yok dedim, gittim gastroendskjshfkjsloji bölümüne ama içten içe ulan sırf kan testine bakarak ilaç yazar mı acaba, endoskopi yaptır demese ya falan modundayım. neden; çünkü endoskopi denen şey herkes "5 dakikalık iş, uyuyorsun zaten" falan demesine rağmen benim gözümde bambaşka. ya uyuyamazsam? ya uyur da boruyu mideden çıkartırlarken uyanırsam? ya uyur gözükür ama aslında her şeyi hissedersem (niptuck izleyicileri o korkunç bölümü hatırlayacaklardır)? ama doktor bey kalkıp "artık bakılması lazım, vitamin eksikliği ileride büyük sıkıntılara yol açabilir" deyince kuyruğu sıkıştırıp aldım randevuyu. ondan sonrası hemşire gelir beni bekleme odasından alır, benim elim ayağım boşalır, hemşire damar yolu açar, ben sırf damar yolu açılırken kendimi o kadar kasarım ki daha ilaç verilmemiş olmasına rağmen bayıldığımı sanarım, hemşire beni sedyede tor tor tor endoskopi odasına götürür, diğer hemşire burnumdaki bantı neden taktığımı sorar, ben "yatar pozisyonda nefes alamıyorum da" derim, sonra gözümü tekrar ilk odada açarım şeklinde. gerçekten hiç bir bok hatırlanmıyormuş ki dostlar! allahım nasıl bir mutluluk. ben kendimi çok ayık ve uyanık zannettiğim o endoskopi sonrası 1-2 saat sevgilime "ex atmış gibiyim dans etmeye gidelim" mi dememişim, sedyedeyken üzerim giyinik mi diye örtünün altına baktı diye "burada seks yapacak değiliz" mi dememişim onlara girmiyorum. demem o ki endoskopi yaptırması gereken ama korkan arkadaşlar varsa aranızda; acımıyor ki acımıyor ki!

5 comments:

Milena said...

ben 3.yü olacam çok yakında kısmetse:)lakin ilkinde senin kabusu aynen yaşadım ağzımda hortumla uyandım korkunç bir öğürme filan şimdi doktoruma söylüyorum sağlam uyuşturun uyanmayayım diye..
geçmiş olsuun

Sed. (weba) said...

Geçmiş olsun ! (:

Elif Ayvaz said...

Benim de midemle ilgili bir problemim var ama sırf bu yüzden gidemiyorum. Bıçak kemiğe dayanmadıkça da gidemeyeceğim. Biliyorum.

NzN said...

ben de yıllarca kaçtıktan sonra mecburiyetten yaptırdım. Tek hatırladığım daha damar yolu açıldığında aynen senin gibi kendimden geçtiğim ve kusmaya başladığım (resmen korkudan!)ve o anda dokrotun "hemen verin ilacı dediği" :)

eren said...

Bu konuda hemşire ve doktorun yaklaşımıda çok önemli, malesef hemen her hastanede ve her yerde yaptırılamıyor kesinlikle bu konuda profesyonel olması lazım ki kimsenin daha sonra kabusu olmasın...
bende korkarak gitmiştim ama gerçekten hiçbirşey anlamıyorsunuz.. 10 gün sonra kontrole gideceğim yine yapılması gerekse hiç korkmadan yatabilirim... Bu konuda İZMİR SADA HASTANESİ GASTROLOJİ BÖLÜMÜNDE DR. KAYHAN BEY'i şiddetle öneriyorum.. gerçekten çok iyiler!