Monday, January 24

aman kimseler duymasın

"geçen bi rusa gittim panpa.."

geçen gün "ilişkimizde o kadar huzurlu ve sofistike bir dönemdeyiz ki d&r'da kahvelerimizi alır hiç konuşmadan kitap okuruz" kontenjanından tunalı d&r içindeki gloria jeans'teydik. ben tabii ki hiç sofistike değildim ve kitap yerine telefonumdan twitter timeline'ını okumayı tercih ettim fakat ingiliz centilmeni manitam turkish daily news almış türkiye'nin içinde bulunduğu durumu çözmeye çalışıyordu. derken o haber çıktı karşımıza, türkiye'nin "the tudors"ı olarak lanse edilen muhteşem yüzyıl'ın kitlelerde yarattığı tepkiyi anlatan. baktım fındık kadar am uğruna tüm kiliseyi karşısına alan hardcore henry memleketinden gelme sevgilim meraklı gözlerle haberi okuyor, dedim sen gel durumlar şöyle. bizde öyle bir ahlak anlayışı var ki kapalı kapılar ardında yapılan şeyler mübahtır. vefakat ne zaman bunlar dillendirilir ve "elalem ne der" noktasına geliriz, işte o zaman herkes ahlak temsalidir. ben şahsen osmanlı tarihi ve osmanlı'nın gerçekleri konusunda ahkam kesecek kadar tarih bilgisine sahip bir insan değilim, damarlarımdaki kandan dolayı "osmanlı'nın torunuyum tehey" gibisinden bir gurur da hiçbir zaman yaşamadım. yalnız sarayda "harem" diye bir yer olduğu, padişahın oradaki kız/oğlanlarla birlikte olduğu, resmi bir eş durumunun asla olmadığı ancak erkek evlat doğuran cariyenin haseki konumuna geçtiği, bu esnada padişahın beğendiği cariyelerle halvetinin devam ettiği, erkek çocuğu padişah olmayı başaran hasekinin de valide sultan mertebesine yükseldiği mevzunun özeti sanıyorum. haremin varlığını, padişahın beline kuvvet ona buna çaktığını herkes bilirken bunun diziye dökülmesi sonucunda çıkan "haremin mahremiyeti" itirazları tam da türk milletinin doğasına yakışır bir tepki. ayıp olan saraydaki harem düzeni değil, bunun televizyonda gösterilmesi. işte ben de böyle ahlak anlayışını sikerim arkadaşım. gizliden sikiyorum ama, kimse duymayacak rahat olun.

4 comments:

AlpereplA said...

kısa bilgi: bu konuyu tarih hocama sormuştum "padişah olmasını geçtim islam dünyasının halifesi bu adam. her gece başkasının koynunda mı olacak?" diye ama cariyelerinden en fazla 4 tanesini eş olarak alabilmesi söz konusuyMUŞ.

markar said...

yanlış biliyo tarih hocan grup yapmadığın sürece istediğin kadar cariyeyi düdükleyebilirsin.

Lalehan said...

hislerime tercüman olmuşsun vudu.
peki erkek arkadaşın kavrayabildi mi bu anlayışı =)

Zahid Dinçer said...

harem senin yazdığın gibi bir yer değil voodoo can. burda bi arkadaşın dediği gibi padişah en fazla 4 tanesini dini olarak nikahına alıp onlarla karı-koca ilişkisine girebilir. orda yetişen diğer kızlar yine devletin üst düzey yöneticileri ile evlenirler. harem bir nevi kızlar üniversitesi gibi bir yerdir. oraya küçükken giren kızlar, orda zamanın bir hanımefendisine öğretilmesi gereken şeyleri öğrenip ordan dediğim gibi devletin zevatları ile evlenirler. padişahın her gece biriyle yatması grup sex yapması, hatta avrupadan gelen misafirlerine de ikram etmesi gibi şeyler, oraya hiç girememiş avrupalı yazarların tahayyüllerinin ürünüdür.