Wednesday, February 16

dekoltemi giydim tecavüzcümü bekliyorum

günün olayı malum, selçuk üniversitesi ilahiyat bölüm başkanı badem bıyık orhan çeker dekolte giyen kadının tecavüzü hak ettiğini söyledi. düşünce sistemindeki sapkınlığa değinmeyi hiç düşünmüyorum zira kendisi büyük ihtimalle istese de fiziksel olarak tahrik olmayı başaramayan ve dekolte giyen kadının ona bu yetersizliğini hatırlatmasından muzdarip bir şahıs. ya da bir arkadaşımın daha önce çok güzel ifade ettiği gibi "hayatının bir bölümünde din ile fazla haşır neşir olmuş insanlar, 'kadın', 'ahlak' gibi konuların illa ki bir noktasında hata veriyorlar". profesör titri olan bir adamın televizyonlarda bir suçu meşrulaştırmaya, kurbanı suçlu çıkartmaya çalışan açıklamalar yaptığı gerçeğinden sıyrılırsak, olayın özü bir kadına nasıl yaşaması gerektiğini dikte etmeye çalışmaktır ve bu ne yazık ki hayatımızın bir parçasıdır. işte bu noktada benim meramım bu şeref yoksunundan ziyade bu tip kısıtlamalara boyun eğen kadınlarla alakalı. erkek arkadaşının "mini etek giyme" demesini "ne tatlıaa beni koruyor" olarak algılayan kadınların şimdi çıkıp da "dekolte giydiysen tecavüzü hak etmişsindir" diyen adama tükürükler saçması hiç tutarlı değil. bu adamları, bu toplumu bu hale bizim annelerimiz getirdiyse yeni nesil de devamını çok güzel sağladı. erkeğin yaptığı her hatayı genlerine ve doğasına bağlayan, ikili ilişkilerde erkeğin doğal üstünlüğünü kabul eden, erkeğin kadından az kazanmasını hatta daha kısa boylu olmasını bile yadırgayan kadınlar değil mi? kendi öğrencilerimden biliyorum, daha 18 yaşında "erkek dediğin çalıştırmayacak tabii hocam" diyen kız var. bu pasif kadın rolünü bu çocuklara kim öğretiyor? televizyonda evlenme programında evleneceği insanın kendi şehrine gelmesini isteyen kadını garipseyen, "uygun olursa ben eşimin şehrine taşınırım" diyen adama 'hanımköylü' yakıştırması yapan, "erkek işini bırakmaz, evlenilecekse kadın düzenini bozar gider başka yerde düzen kurar normali budur" diyen de bir kadın değil mi? ortada bir tahrik-tecavüz olduğu doğru; en ufak ikili ilişkilerde bile yönetilmeyi, hayatına karışılmasını normal karşılayan kadınlar türedikçe türedi ve toplumda erkeği tepesine çıkartmayı başardı. hareket eden her deliğe siki kalkan karaktersiz erkeklerin toplumdaki varlığı da bizim hayatımıza edilen tecavüz işte.

8 comments:

José said...

erkek arkadaşının "mini etek giyme" demesini "ne tatlıaa beni koruyor" olarak algılayan kadınların şimdi çıkıp da "dekolte giydiysen tecavüzü hak etmişsindir" diyen adama tükürükler saçması neden tutarlı olmasın vudu?

voodoo girl said...

bana göre ikisi de özünde kadının yaşama şekline müdahaledir ve hiçbir türlüsüne izin verilmemelidir.

Uğur ! said...

evet aslında londra da falan yaşasak mini etek bizim normalimiz olurdu. bayrampaşaya kız arkadaşımın mini eteği ile gitmek çok zor. kaldıki taksimede gitsek ordada bayrampaşalılar var. erkeklerin mini eteğe karışmasıda bu sürecin bir ürünü olmalı. kültüre göre mi davranmalı bilmiyorum. evet mini etekli gezeceğine mini eteksiz gezmesini kendi rahatı için tercih ederim ama sen bunu giyme demekte istemiyorum ben. ama maalesef namus kavramı temeline dayanarak olmasa da refleks gösteriyoruz. bu refleksin artan ilgiyle doğru orantıda gitmeside üzücü. ve evet bu refleks bizim kendi baskın düşüncelerimizin de dışa vurumu. ama temelden bir eğitimle de yetişmedik. kumandalar hep zaplandı karşı cinsi uygunsuz gördükçe. e şimdi türk erkeğinden ne bekliyorsunuz? sen baskın yetiştirildin ve bu sana öğretildi ve ne kadar aptalsın ki bunu yapıyorsun demek zor. ve evet o adam da tam bir orospu çocuğu gibi duruyor. ama empati maalesef bu durumdada bizi uyarmak zorunda. o orospu çocuğunun da bir suçu yok..

Başak Ağın said...

imza çaktım ben bunun altına.

AFO said...

"zira kendisi büyük ihtimalle istese de fiziksel olarak tahrik olmayı başaramayan ve dekolte giyen kadının ona bu yetersizliğini hatırlatmasından muzdarip bir şahıs."

Tam tersi kadının topuğunu bile görünce tahrik olan, hatta kadın daha soyunurken boşalan tipler olduklarından dekolteye karşılar bence.

Anonymous said...

çok seviyorum sizin yazdıklarınızı,keşke daha çok yazsanız....

Anonymous said...

sevgili vudu,
bu ne tembelliktir yahu, post duasına mı çıkalım ne yapalım?

Anonymous said...

ulan gerçekten adisiniz be
yav hiç gördünüzmü adamın siki olacak, ancak ama sokamayacak. elbette olmaz ama , inanç denilen şeyin sonucu olarak helal var haram var.geri zekalılar