Thursday, June 19

EURO 2008

futbola olan ilgisi blog takipçileri tarafından bilinen bir şahıs olarak biraz geç olacak ama ben de euro 2008 notlarımı sizlerle paylaşayım istedim. ancak daha önceki bir postumda belirttiğim gibi, olaya magazinsel yönden yaklaşıp bayan okurların da ilgisini çekmek, tribünlere oynamak niyetindeyim. tüm yorumlarımda objektif olabilmek açısından türkiye'yi değerlendirmelere sokmadığımı, yorumlarımı çeyrek finale kalan diğer takımları göz önünde bulundurarak yaptığımı da baştan belirteyim.

kostüm tasarımı: en güzel forma ödülümü tereddütsüz portekiz'e veriyorum. zaten ülke renkleri açısından bir avantajları var, çok canlı ve ne bileyim festival havası çağrıştıran renklere sahipler. diğer bazı takımlar gibi amelece fontlar, çizgiler ve dana kadar numaralardan uzak bir forma. iki renginde de (beyaz ve kırmızı) özellikle ensedeki ve çoraplardaki ayrıntılar hoşuma gitti, kırmızı olanın yakasının gelişi çok hoş. numaraların ve isimlerin fontundaki incelik dikkat çekiyor.

dream team: yakışıklı futbolculardan seçtiğim ideal 11'imi, pozisyon (kaleci, defans, orta saha, forvet dörtlüsünden daha ayrıntıya kaçmayacak şekilde) açısından değerlendirip 4-4-2 lik bir sistemde aşağıdaki gibi kurdum. futbol açısından ne gibi bir başarıları olur garanti vermiyorum ancak bayan izleyicileri ekran başına toplayacağına güvendiğim bir takım oldu. bazıları hali hazırda bildiğim ve dikkatimi çeken, bazılarıysa euro 2008in resmi sitesindeki resimlerde dikkatimi çeken futbolcular. isim hatası yapmamaya özen gösterdim ancak yine de gözümden kaçan bir şey varsa arkadaşlar düzeltirler diye düşünüyorum. (dipnot: baştan söyleyeyim, cristiano ronaldo bana göre tam bir keçiören clubberı olduğu için listede yok.)
kadromuz şöyle:
kaleci:
gianluigi buffon (italya)
defans:
philip lahm (almanya)
vedran corluka (hırvatistan)
raul albiol (ispanya)
andrea barzagli (italya)
orta saha:
xabi alonso (ispanya)
gennaro gattuso (italya)
simone perrotta (italya)
miguel veloso (portekiz)
forvet:
nuno gomes (portekiz)
mladen petric (hırvatistan)

kendileri sırasıyla şöyle:
























and the oscar goes to: şahsen kupayı her zaman olduğu gibi italya'nın almasını istiyorum, ama hollanda (yumuşatılmamış a'yla) alırsa da üzülmem. 3. seçeneğim de portekiz. "bu ne zevksizlik" gibi çıkışlarda bulunmak isteyecek arkadaşları comment butonuna alayım, yavaştan portekiz-almanya maçının hazırlıklarına başlayayım.

6 comments:

Godsyndrome said...

epey uğraşmıssın yazı için(okura hizmet 10 numara) bir keçiörenli olarak "keçiören clubberı" lafı da çok güldürdü beni.

Şehzade Ali said...

bravo.
portekiz'i takip ettiğin belli.

cız-bız-liz said...

portekizin patladığı türkiyemin yarı finale kaldığı şu günlerde demek isterim ki: portekiz- almanya maçının son 4 dakkası bir maça bedel değil miydi? bence en güzel forma ve renk kombinasyonu almanyanın. son derece basit bir forma tasarımı ve yerinde agresif renkler. şahane. şu geceki sarı kartlar üzerine kendisi bence bizim yanaklarımızdan öpecek bidaaki maçta but til then, germany rocks with his jersey on whereas italy rock without them. kikikki.

Anonymous said...

gattuso di mi o?:)
ahahahahaa!!!
bi google da aratsaydın bi kaç foto sunu daha görseydin keşke!!!;)

voodoo girl said...

gattuso'yu sırf şu fotosunu görüp de eklemedik herhalde listeye. sahadaki karizması yeter onun.

Anonymous said...

huuuu!!adamın futbolu sexy diyosun.bravo.bi de 90 dakika yüzünden eksilmeyen delici bakışları herhalde :P