Monday, January 14

geçmişten günümüze

bugün bu blogda kendilerinden hiç bahsetmediğim için bana zaman zaman trip atan kadim dostlarım aycan ve ayfer ile armada tadım pizza'da mcm kanalı eşliğinde türkçe rapin mi fransızca rapin mi daha katlanılmaz olduğunu tartışırken, aycan arkadaşım benden özel bir post rica etti. bi eski walkmanlari düşünüp bi de şimdi cep telefonlarıyla müzik dinleyebiliyor olmamız gerçeğinin kendisini değişik duygulara sürüklediğini belirtip, walkmanle başlayıp devasa discmanlerden geçip mp3 player ve müzik çalan cep telefonuna kadar varan "taşınabilir müzik çalma aleti" geçmişine bir bakış atmamı istedi. işbu sebeple google graphicse girip "walkman" diye arama yaptığımda yanyana beni selamlayan resimler sanıyorum bütün sözcüklere bedel.



aslen geçmişten günümüze denilince benim aklıma ilk gelen şey/isim gwen stefani oluyor. tüm zamanları(mı)n en sevilen grubu olma özelliklerini güç bela korumaya çalışan no doubt grubunun "moda ikonu" solisti, zaman içinde geçirdiği evrimle (şekil 3a) kendine copycatler -ankaralılar bilirler, burda var bitane ancak o da collezionedan giyinmek suretiyle çakma gwen stefanilikten öteye gidemiyor-, birsürü birsürü fanler edinmeyi, taş gibi bi adamla evlenip mini mini bebeler doğurmayı başardı başarmasına..



ancak bu süreç içersinde müzikalitesi tam tersine bi hareket çizerek gittikçe popüler, zenci destekli, bling bling bir hal aldı. nerde o eskilerin ska grubu, nerde britney spears tadında parçalar yapan gwen stefani. "don't you think I know exactly where I stand/this world is forcing me to hold your hand/cause I'm just a girl" diye şarkı yapıp en kaliteli cinsinden girl power nidalarında bulunan bir ablamızın kariyerinin "I ain't no hollaback girl" noktasına gelmiş olmasını dolu dolu gözlerle izliyor bu deli gönlüm.

4 comments:

cız-bız-liz said...

tragic kingdom albümüme el koyuşun da dün gibi aklımdadır :)

Flying Dutchman said...

vallaha ne diyim denecek söz bırakmamışsınız o geçişle ilgili olarak özellikle son paragrafda

adi karı :)))

voodoo girl said...

gwen mi ben mi :))

Flying Dutchman said...

duruma göre değişir :))

yok yahu gwen tabi...ayrıca stefani'den soyad değil isim olur...

hınzır hatun

bunu sana dedim