Tuesday, April 15

a midsummer night's dream


yazın sıcak nefesini enselerimizde hissetmeye başladık ya, bir takım tasvip etmediğim davranışlar da kendilerini göstermeye başladı. misal açık ayakkabı. şahsen yazlık, yani denizi olan turistik yerler dışında açık ayakkabı giyilmesine çok karşı bir insanım. karşı görüş olarak sunulan havanın sıcaklığı ve ayakların terlemesi bahaneleri de beni ikna edemiyor zira vücudun o 'ayak' denen parçasını bizzat kendime ait olsa bile görmekten hazzetmeyen bir insanım. öyleyse neden sırf havalar sıcak diye 'complete stranger'ların ayakları burnuma sokuluyor sorarım size. gerçi sözkonusu ayak olunca bence asıl sorgulanması gereken şey algida'nın ayak şeklindeki dondurmalarıdır. algidanın başındaki sapık italyanlardan birinin kendi fetişi uğruna küçücük çocukları düşürdüğü durumların hesabını kim soracak?

zaten yazın gelmesiyle birlikte başlayan pek çok giyim tarzına da pek dostça yaklaştığım söylenemez. bu ayak mevzusuyla bağlantılı olarak, erkeklerin giydiği yanları boşluklu sandaletler var mesela. terlik-çorap ikilisinden sonra bir erkeğin giyebileceği en itici şey seçiyorum o şeyleri.

bir de keten mevzusu var. çok hafif ve ferah olduğu için tercih edilen; ancak bir oturmayla terden vücuda yapışıp kırış kırış olan bu kumaşın hele de beyazını giyenleri (yine erkek olursa göz zevkim iki katı bozuluyor) anlamakta güçlük çekiyorum.

vücudun daha üst kısımlarına çıktığımızda, kızlarda bizi bekleyen süpriz strapless ya da çapraz bağlamalı blüzler. tek başlarına hiç bir sorunu olmayan bu giyim eşyaları, plastik ama rengi olmayan 'şeffaf' bir sütyen askısı taktığında askıların görünmez olduğunu zanneden kızlarımızın üzerinde harcanıyorlar. memeleri askısız sütyenle kontrol edilemeyen kızlarımızın bu tarz hareketlerde bulunmamalarını önemle rica ediyorum.

erkeklerde ise vücudun üst kısmıyla ilgili en büyük sıkıntı kolsuz tshirtler. siyah, kolsuz bir t-shirt giyip muhtemelen didim veya kuşadası tarzı turistik bir yerden aldığı tahtalı boncuklu kolyesini boynuna, gözlüğünü de alnına takan yaz erkeği kreasyonunu gözünüzün önüne getirin, ne hissettiğimi daha iyi anlayacaksınız. bir de sporcu sırt tabir edilen omzun arka kısımlarını açıkta bırakan bodyler var ki, burdan erkeklere seslenmek istiyorum, brad pitt vücuduna bile sahip olsanız olmuyor, tutmuyor, feminen duruyor -benden söylemesi.

yazlık blog serisinde haftaya "vücudun hangi kıllarını almak caizdir" konulu postumda buluşmak dileğiyle, esen kalın.

2 comments:

wykka said...

"no, caiz'nt" diyor ve sizi ilgili konu için "çarşıya kiraz geldi" başlıklı eserime çağırıyorum.

£f£ said...

ayakları neden bi' gösterme çabası hakim insanlarda anlamak çok güç..kesinlikle neretlik cinsten bi' durum.yürürken duyulan o şap-şup sesler de cabası.göstereceksen ayağını; kilo ver, bakım yap.ne o öyle biçimsiz biçimsiz...cinayet sebebi yahu..

sanırım izmir'in en kötü yanı bu..