Tuesday, May 19

are you human or d'you make it up?

normal şartlarda insanlara karşı büyük sevgiler beslediğimden değil ama; bazı insan türlerine karşı nefretim enginlere sığmıyor taşıyor.

best friends forever: bunlar kendini herkesle yakın arkadaş zanneder. bir şekli, biraz olsun 'showbiz' bağlantılı ise -ki sanıyorum istanbulda serdar ortaç'ın kaşçısının sevgilisinin kankasıyla aynı masada bulunmuş olmak bile ünlü tanıma tirplerine girmeye yetiyor- ortamlarda ünlü tanıdıklarından bahsetmenin ötesinde adı geçen her ünlünün yanına "ya o benim çok yakın arkadaşım" cümlesini ekleyiverir. biraz daha 'halka inmiş' versiyonları ise ortamda bahsi geçen herkes için 'ya o beni çok sever' cümlesini kurarak mallığın sınırlarında dolaşır. zira herkesin bir insanı sevmesinin mümkün olmaması, dolayısıyla lafı eden insanın yalancı durumuna düşmesi bir yana; bir anlığına gerçekten herkesin bu insanı sevdiğini kabul etsek bile bu defa da o insanın ne kadar karakter yoksunu olduğunu anlamış oluyoruz çünkü gerçekten dünya üzerindeki herkesle iyi anlaşıyorsanız arkadaş canlısından ziyade yanar döner bir insan olduğunuz aşikardır.

never say never: bunlar her türlü genellemeyi üzerlerine alınıp savunmaya geçer ve atalarımızın 'yarası olan gocunur' lafını boşuna etmediğini kanıtlarlar. kendilerine sorsanız hoşlanmadıkları şey genelleme yapılmasıdır; ancak bu argümanı ortaya koyarken 'işte böyle genellemeler yapan insanlara gıcık oluyorum' genellemesini yapacak kadar şuursuzdurlar. vücut geliştirme işine obsesif bir biçimde yaklaşan adamların üzerimde yarattığı izlenimi paylaştığım postum bu tip çıkışlara sebep olmuştu örneğin. o postu okuyup da sinir krizlerine girerek ağzından köpükler çıkartan erkeklere benim blogumdan ziyade penis büyütme maillerini dikkatle okumalarını tavsiye ediyorum.

I am the king of the world: bunlar bloglardan tutun iş yerlerine kadar hayatın her alanında görebileceğimiz, kendini kaba tabirle bir bok zanneden yumuşatılmış tabirle inanılmaz ciddiye alan insanlardır. blogger versiyonları hürriyet falan gibi bir gazetede köşe yazarlığı yaptığını zannederek 'milyonlara' ulaşıyor olmanın verdiği gazla şeyh gibi takılır. müthiş bir kitlesi olan bu yazarlar genelde gündem değiştirmekle ve kitap yazmakla meşguldürler. işyeri versiyonları ise saçma sapan bir sıfatla saçma sapan bir işin başına getirildiğinde şirket sahibi gibi takılmaya başlar ve onun yaptığı iş olmasa dünyanın sonunun geleceğine kendisini inandırmayı başarmıştır.

türk örf gelenek anane babanne: bunlar sabah programlarıyla iyice gün yüzüne çıkan, kendine ait bir fikir edinmekten uzak, söylediği herşeyi türk örf ve adetlerine bağlayan insan tipidir. genelde yaşlı teyzelerden oluşuyormuş gibi gözükmeleri sizi aldatmasın, aslında herkesin içinde bu insancıklardan olma ihtimali vardır. en beklemediğiniz insan bile, örneğin apartmana erkek arkadaşıyla birlikte giren bir kızı görünce bakışlarını değiştirebilir, sorsanız 'türk örf ve adetleri'nden aldığı güçle ayıplama hakkını kendinde bulur. bunlar sürüden ayrılırsa kurtların onu kapabileceğinden korkan, düşünmekten aciz, şereften yoksun insanlardır özlerinde; gel gör ki bu ülkede namus onlardan sorulur.

iffetli orospular: bunlar 'gizli olduğu müddetçe sorun yoktur' felsefesini benimsemiş, kapalı kapılar ardında her türlü ahlaksızlığı yapıp şeklen bunları üzerlerinde taşımadıkları için toplumda rahatlıkla kabul gören insanlardır. ünlülerde de esra ceyhan gibi örnekleri bulunur. bir üstte tarif edilen grup bunları pek sever, gül gibi geçinir giderler. insan olmanın değil insan gibi görünmenin prim yaptığı her yerde bulunabilirler.

"insanları sevmiyorum anlıyor musun?
şimdi gidip şebnem ferah dinleyeceğim..."

4 comments:

scostar said...

I am the king of the world cümlesine şıp diye oturan bir çok blog var, kendilerini milyonlar okuyormuş gibi yazan, kompleksli yani halk dilinde götü tavanda.

blogumu takip edenler kimi kast ettiğimi anlar, isim vermedim mazallah idam ettirir(smileywashere)

Pyromancy said...

ben de aynı noktaya işaret edecektim.iş yerinde,okulda fazla kendini gösteremeyenler bloglarda iyice uçuyorlar.Blogunu okuyup tanıdığım bir kaç kişi var,okuduğunda böyle ağzında gülle gelecek heralde adam vay ne romantik falan diyorsun da...öyle değiller işte.
her konudan yazıp genele hitap etmek yerine kendi hayatıyla ilgili yazılar yazanlardan da hiç haz etmiyorum.Kendimi fazla özletmeyeceğim,bekleyin yazılarımı bla bla bla..kim özlesin lan seni :) ı'm the king of the world al işte

Sinan Kolat said...

kaşçı ne diye baya düşündüm, kascı fln mı acaba, yoksa kaşıkçı yazmak istedi de yazamadı fln diye baya kafa yordum
anlayınca da çok güldüm

Anonymous said...

sence bu iffetli gözüken o.pular mı götztveren orospularmı daha makbüldür?