Thursday, August 6

my best friend's wedding - part 1

evlilik öncesi hiç anlam veremediğim seremonilerden biri olan nişan faslını iki sene önce atlattığımızdan, içinde bulunduğumuz düğün haftasına sığdırılan ilk seremoni bu akşamki 'imam nikahı' oldu. bu noktada pek çok kişi "oha nurcu mu arkadaşın ehe ehe" tepkisi verse de benim etrafımda evlenen her insan 'adettendir' ve 'aile büyükleri istiyor' gibi iki ana sebepten resmi nikah öncesi imam nikahı yaptılar. ben -dilimi ısırarak söylüyorum takdir edersiniz ki kendim yaptırmayı düşünmesem de- çok da büyük bir mevzuymuş gibi görmedim o yüzden bu olayı, sadece imam tipitip bir şey olursa gülmemeyi nasıl başaracağımı düşünerek gittim. sandığım kadar korkunç olmadı, imamın da super mario benzerliği dışında bir falsosu yoktu hatta işinden edilen bir meslekdaşından bahsederken "şutladılar" bile dedi modern imamımız. ben kafamda tülbentle uslu uslu oturdum, amin denmesi gereken yerlerde dedim ama herkesin ellerini açıp sustuğu ve dua okunduğunu tahmin ettiğim yerlerde bebe gibi yalandan ellerimi açıp ağzımı oynatmadım. koskoca allahı kandıracak halim yoktu, ne mal olduğumu biliyor zira. o esnada ben de içimden "allahım mutlu olsunlar" falan dedim öyle amin dedim. dürüstlük kontenjanından kabul olur diye umuyorum.


nerede o eski imam nikahları azizim

7 comments:

graSS said...

imam nikahı deyince gülüyorum.sebebi bunun bağnazlık olduğunu düşünmem vs. değil; gelenek görenek,inançlara saygılı bir insanımdır lakin bir akrabamın imam nikahında hoca'nın: ''evlilik araba motoru gibidir; benzinini koymazsan çalışmaz.'' şeklinde hayat dersi kıvamında atarlanması üzerine gülerim; bir değil 10 kere olsa yine aklıma gelir yine gülerim. :)

varol döken said...

imam çağdaş'tan başka imam tanımam, gerçi nikah olduktan sonra imam, resmi ikisi de aynı cehennemde yanacak...

de ki; onlar ki kim iki kişiyi resmi veya gayriresmi yollarla evlilik denilen dünyada ölüm ve zulmün karşılığı olan gayya kuyusuna iterse, ahirette iki elimiz iki yakasında ve cüppesindedir... şüphesiz ki birleştirenlerin iki yakası bir araya gelmeyecektir...

yalnızlık suresi, 17. ayet

Hich said...

ah bebeğim zor işler bunlar... tırsmaca...

omega said...

Basbaya Fırat olmuşsun :D

http://img190.imageshack.us/img190/4935/sbanekeiallayareppimsba.jpg

AbSurDMaN said...

http://www5.picturepush.com/photo/a/2081733/img/2081733.jpg :)

Başak Ağın said...

dürüstlüğe önem veren allah, aile büyüklerine karşı müslüman taklidi yapılıyo diye çarpar mı ki. korkuyorum.

Anonymous said...

BİRDE MÜSLÜMAN İNSANLARLA ALAY ETMESENİZ..YAZIK..
ŞAKSAKÇI ABAZA TAYFA DA HAZIR METHİYE DÜZMEK İÇİN.. AFERİN ONLARA..